SAMOSTUDIUM
15. 6.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: čtvrtek 18. 6.)
- číst text v učebnici str. 64 - 65
9-11 přírodní látky a tuky.docx (15,4 kB)
9-11 přírodní látky a tuky.pdf (278 kB)
11. 6.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: úterý 16. 6.)
- číst text v učebnici str. 51 - 53
9-10 karboxylové kyseliny.docx (23,4 kB)
9-10 karboxylové kyseliny.pdf (321,2 kB)
1. 6.
S ohledem na blížící se přijímací zkoušky zde vložím informace k probíranému učivu chemie až ve středu 10. 6.
Přeji hodně úspěchů!!!
DV
25. 5.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: pondělí 1. 6.)
- číst text v učebnici str. 48 - 49
9-9 alkoholy a fenoly.docx (52,6 kB)
9-9 alkoholy a fenoly.pdf (544,9 kB)
19. 5.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: pondělí 25. 5.)
- číst text v učebnici str. 45 - 47
9-8 deriváty uhlovodíků.docx (15,8 kB)
9-8 deriváty uhlovodíků.pdf (233,5 kB)
6. 5.
-Do cvičného sešitu rukou vypíšete odpovědi z pracovního listu, na můj pracovní mail (nebo na Komens- ale to využívejte jen v krajním případě) mi pošlete foto odpovědí nebo mi můžete ve škole odevzdat pracovní sešit. Pracujte samostatně, při řešení používejte sešit, učebnici, wikipedii, atp.
Termín poslání: pondělí 11. 5. do 15,00
28. 4.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: pondělí 4. 5.)
- číst text v učebnici str. 40
21. 4.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: pátek 24. 4.)
- číst text v učebnici str. 39
podívejte se na videa pokusů s acetylénem:
www.youtube.com/watch?v=S1h3LRTyO1c
www.youtube.com/watch?v=AJXA9y8knRc
15. 4.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: pátek 17. 4.)
- číst text v učebnici str. 38
6. 4.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: středa 15. 4.)
- číst text v učebnici str. 36 až 37
- do cvičného sešitu odpovězte na otázky: 37/1a) a 37/2
- podívejte se na video o vlastnostech a využití propanu
edu.ceskatelevize.cz/palivo-a-nove-materialy-horkovzdusneho-balonu-5e44242a4908cf0125157fc3
25. 3.
- dva zápisy do školního sešitu jsou níže v příloze jako dokument word nebo pdf (termín zapsání: pátek 27. 3.)
- číst text v učebnici str. 34 až 35
Zápisy:
9-org.sl., uhlík, retezce.doc (29 kB)
9-org.sl., uhlík, retezce.pdf (288,3 kB)
9-uhlovodíky uvod.doc (26 kB)
9-uhlovodíky uvod.pdf (189,6 kB)
Na důkaz přítomnosti vázaného uhlíku a vodíku v některých organických sloučeninách se můžete posívat na těchto odkazech:
www.youtube.com/watch?v=JWLwbakraOs
www.youtube.com/watch?v=LKmvbDX4Ao4
12. 3.
- zápis do školního sešitu je níže v příloze jako prezentace nebo pdf (termín zapsání: pátek 20. 3.)
- číst text v učebnici str. 24 až 26
Otázky zkoušení 6. 3. - 9. 3.
1. Uveď názvy a vzorce tří chemikálií vyráběných pomocí elektrolýzy.
2. Uveď tři další způboby užití elektrolýzy.
3. Popiš olověný akumulátor (elektrody, náplň, napětí)
4. Doplň: Soli v .......... skupenství elektrický proud nevedou, ale .....
Otázky zkoušení 10. 2. - 12. 2.
1. Uveď oxidační číslo atomu kovu (Beketovova řada) , je-li vázán ve sloučenině:
a) Al, b) Pb, c) Cu, d) Ag, e) Pt, f) Au
2. Srovnej vlastnosti a způsob vzniku zakalené a popouštěné oceli.
3. Urči oxidační čísla: a) Ca(OH)2 b) SiO2, c) HNO3
4. Uveď 3 způsoby, jak lze zabránit korozi železa.
Archív: 9- OZK 19-20.docx (15,8 kB)
DDÚ příprava na D 5
Okruhy: Redukce a oxidace, řada kovů, železo + ocel, koroze
Hodnocení: (33/29/24,5/16/9,5)
1. Uveď 4 příklady běžných chemických reakcí, které jsou redoxní. (2b.)
2. Doplň: Chemická reakce je redoxní, pokud při ní dochází ke změnám ... (1 b.)
3. Co to je oxidace? (1 b.)
4. Rozhodni, zda je uvedený děj redoxní a pokud je, vyznač oxidaci a redukci:
Mg + HCl → H2 + MgCl2 (10,5 b.)
PbS + O2 → PbO + SO2 (rada: PbIIS-II)
5. Rozhodni, zda reakce proběhne a pokud ano, napiš rovnici a vyčísli ji: (2,5 + 2)
a) Na + HCl
b) železo s (vodným roztokem) síranu měďnatého
6. Co to je koroze a uveď 3 typy způsobu ochrany materiálů před korozí. (1 + 2b.)
7. Jaké vlastnosti má surové železo, jak se opracovává, k čemu se užívá (3 př.)? (2+1+1b.)
9. Ve kterých zařízeních se vyrábí ocel? (2 b.)
9. Jaké vlastnosti má zakalená ocel (2 př.) a jak se získá? (2 + 1 b.)
10. Napiš názvy a značky: a) 2 ušlechtilých kovů (1 b.)
11. Jaké je běžné oxidační číslo atomu daného kovu (vázaného ve sloučenině): a) Na, b) Au, c) Mg ( 1b.)
Příklady a otázky doporučené k procvičování na D3
Téma: Výpočet molární hmotnosti
Hodnocení: neklasifikováno
1. Vypiš názvy a značky 4 prvků, které tvoří dvouatomové molekuly.
2. Která veličina má značku n?
3. Jakou jednotku má molární hmotnost?
4. Pomocí tabulek urči molární hmotnost:
a) chloridu hlinitého
b) oxidu manganistého
c) kyseliny uhličité
d) MgSO3
e) PbCl4
f) K2SO4
g) Ca3(PO4)2
h) Fe(OH)3
i)Mn2P2O7 . 3H2O
Výsledky př. č. 4:a) 133,3 g/mol, b) 221,84, c) 62,03, d) 104,4, e) 349, f) 174,25, g) 310,18, h) 106,88, i) 338,06
Opakování na desetiminutovku č. 2
Téma: Neutralizace, indikátory, soli
Termín: 9. A: út 12. 11.; 9. B středa 13. 11.; 9. C: pondělí 11. 11.
Hodnocení: (41/36,5/30,5/20/12)
1. Co to je neutralizace? Uveď 3 příklady použití neutralizace v běžném životě. [3,5]
2. Pojmenuj chemické látky (jsou dvě!) vzniklé reakcí: [3+1]
a) hydroxidu měďnatého s kyselinou uhličitou
b) kyseliny sírové s hydroxidem lithným
c) hydroxidu vápenatého s kyselinou fluorovodíkovou
3. Které látky spolu reagovaly při neutralizaci, jestliže vznikla tato sůl: [4]
a) siřičitan draselný b) chlorid železitý
4. Napiš a vyčísli rovnici neutralizace, pojmenuj vzniklou sůl: [3,5+3,5+2,5]
a) hydroxidu vápenatého s kyselinou chlorovodíkovou
b) kyseliny sírové s hydroxidem draselným
c) kyseliny dusičné s hydroxidem sodným
5. Vyjmenuj 4 indikátory a u jednoho popiš barevné změny v závislosti na pH roztoku. [2+3]
6. Vypiš 3 společné vlastnosti solí. [3]
7. Ze seznamu chemických látek vypiš všechny soli a doplň jejich vzorce: [5]
uhličitan vápenatý, oxid křemičitý, hydroxid vápenatý, chlorid sodný, kyselina fosforečná, dusičnan stříbrný, síran měďnatý, jodid manganistý
8. Napiš užití: a) uhličitanu sodného b) AgNO3 c) CaSO4 [3+2+2]
Desetiminutovka č.1
Okruhy: Názvosloví oxidů, halogenidů, názvy/vzorce vybraných hydroxidů a kyselin
Termíny: 9.A: út 24. 9.; 9.B: st 25. 9.; 9.C: po 23. 9.
Příklady doporučené k opakování: (NEKLASIFIKOVÁNO!)
a) oxid uranový; b) oxid stříbrný; c) oxid manganičitý; d) fluorid sírový
e) jodid rtuťnatý; f) oxid bromitý; g) CuCl; h) Fe2O3 i) CaBr2 ; j) Li2O; k)WO3; l) SiO2
m) kyselina siřičitá; n) kyselina fosforečná; o) Ca(OH)2 p) H2CO3; q) HF; r) hydroxid draselný
Řešení: a) UO3, Ag2O, MnO2, SF6, HgI2, Br2O3, chlorid měďný, oxid železitý, bromid vápenatý, oxid lithný, oxid wolframový, oxid křemičitý, H2SO3, H3PO4; hydroxid vápenatý ( hašené vápno); kyselina uhličitá; kyselina fluorovodíková; KOH
K opakování:
------------------------------------------
Značky prvků:
C, O, N, H, S, P, F, Cl, Br, I,
He, Ne, Ar, Fe, Al, Zn, Ag, Au, Pb, Cu
Li, Na, K, Mn, Mg, Si, Ca
Cr, Ni, Hg, Sn, As, U, Os, W, V, Se
Koncovky:
-ný, -natý, -itý, -ičitý, -ičný/-ečný, -ový, istý, -ičelý
ARCHÍV
Příklady doporučené jako příprava na desetiminutovku č.1
Názvosloví oxidů, halogenidů, názvy/vzorce vybraných hydroxidů a kyselin
NEKLASIFIKOVÁNO!
a) oxid uranový; b) oxid stříbrný; c) oxid manganičitý; d) fluorid sírový
e) jodid rtuťnatý; f) oxid bromitý; g) CuCl; h) Fe2O3
i) CaBr2 ; j) Li2O; k)WO3; l) SiO2
m) kyselina siřičitá; n) kyselina fosforečná; o) Ca(OH)2
p) H2CO3; q) HF; r) hydroxid draselný
Řešení: a) UO3, Ag2O, MnO2, SF6, HgI2, Br2O3, chlorid měďný, oxid železitý, bromid vápenatý, oxid lithný, oxid wolframový, oxid křemičitý, H2SO3, H3PO4; hydroxid vápenatý ( hašené vápno); kyselina uhličitá; kyselina fluorovodíková; KOH hydroxid draselný
OTÁZKY ORIENTAČNÍHO ZKOUŠENÍ PRO ŽÁKY 9.A NA . ()
(Přepsala vyučující, případné chyby nebo nepřesné formulace budou rozebrány během výuky.)
Archív:
OTÁZKY ORIENTAČNÍHO ZKOUŠENÍ PRO ŽÁKY 9.B NA ()
(Přepsala vyučující, případné chyby nebo nepřesné formulace budou rozebrány během výuky.)
Archív: